i znajdują się na jednakowym poziomie. Metoda druku offsetowego jest najczęściej wykorzystywana w przypadku dużej ilości odbitek oraz przy drukowaniu wielokolorowych materiałów. Wydruki wykonane za pomocą druku offsetowego są niezwykle dokładne oraz mogą być wykonane na różnego rodzaju materiałach, w tym na powlekanym papierze czy też na kartonie. Metodę druku offsetowego wykorzystuje się przy plakatach, książkach czy wielobarwnych materiałach, w tym map i katalogów. Drukarnia, która zajmuje się wykonywaniem realizacji za pomocą druku offsetowego, musi być zaopatrzona w odpowiedni sprzęt umożliwiający wielkoformatowe oraz wielonakładowe wydruki. Druk offsetowy jest najbardziej opłacalny przy dużych nakładach i większej ilości odbitek, zapewniając wysoką jakość drukowanych materiałów.
Charakterystyka druku cyfrowego
Drukarnie często posiadają ofertę przeprowadzenia druku cyfrowego, który polega na tworzeniu wydruku bezpośrednio z przesłanych przez komputer danych. Jest to najbardziej popularna metoda druku, stosowana w wielu drukarniach, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Wydruk wykonany za pomocą technologii druku cyfrowego jest bardzo dokładny i zdecydowanie przewyższa jakością druk laserowy. Skorzystanie z usług drukarni oferującej druk cyfrowy jest niezwykle łatwe oraz szybkie, wystarczy jedynie udać się do wybranej drukarni wraz z odpowiednim nośnikiem, na którym są zapisane dokumenty do wydruku. Druku cyfrowego najczęściej używa się przy wizytówkach, ale także przy realizacji projektów nie wymagających tak dużego nakładu. Istnieje wiele zastosowań druku cyfrowego, którego głównymi zaletami są szybkość oraz łatwość przygotowania wydruku przy zachowaniu wysokiej jakości. Druk cyfrowy jest wykonywany za pomocą specjalnych elektrofotograficznych maszyn drukarskich pozwalających na drukowanie bezpośrednio z cyfrowego przenośnika.
To bardzo ważne by ulotka przykuwała
Tworzenie narzędzi i gadżetów reklamowych zawsze jest w jakimś stopniu pracą kreatywną. Tylko w teorii do przygotowania ulotek niezbędna jest jedynie drukarnia. Niby można przesłać do niej jakiś zwykły szkic narysowany w prostym programie komputerowym, ale trzeba myśleć o tym, czy jakkolwiek zadziała on na klienta. A jeśli nie pojawi się w nim nic ciekawego i nie będzie on atrakcyjny pod względem wizualnym, każdy przejdzie obok niego obojętnie i nikt nawet nie weźmie go do ręki. Jak zatem kreować efektowne i tym samym efektywne ulotki reklamowe? Czym powinny się one wyróżniać, by nie wyglądały jak zwykłe zwitki papieru wypełnione czarnym tekstem?
Wbrew pozorom ta treść nie jest wcale najważniejszym elementem ulotek. Oczywiście broszurki reklamowe tworzy się po to, by coś nimi przekazać, ale mimo tego nie należy tracić czasu na wymyślanie skomplikowanych fraz i pisanie ich przepięknym literackim językiem. Im prościej, tym lepiej. Ważniejszy jest natomiast sam druk i ogólny wizerunek ulotek. Jeżeli ktoś nie ma doświadczenia w tworzeniu podobnych narzędzi, powinien zwrócić się ze swoją sprawą albo do agencji reklamowej, albo do jakiegoś dobrego grafika. To bardzo ważne, by ulotka przykuwała wzrok.
Cennik drukarni
Drukarnia wycenę swoich usług uzależnia od wielu różnych czynników, dlatego bardzo często zdarza się, że aby poznać konkretną wycenę danej usługi należy się skontaktować i zapytać o przybliżony koszt wykonania. Wycena realizacji danego projektu zależy przede wszystkim od ilości wykonanych kopii oraz użytych do tego celu materiałów. Ponadto w wycenie należy również uwzględnić usługi z zakresu introligatorstwa, czyli obróbki już po wydrukowaniu. Cena za usługi drukarskie jest zależna od wykorzystywanej metody druku. W przypadku dużego nakładu najlepsza jest metoda druku offsetowego, natomiast przy mniejszych ilościach druk cyfrowy jest korzystniejszy. Żeby poznać wycenę za konkretne zamówienie można wysłać formularz zgłoszeniowy za pomocą strony internetowej drukarni podając przy tym wymagane informacje, takie jak ilość odbitek, stron, liczbę wykorzystywanych barw czy rodzaj papieru. Wydruki wielkoformatowe będą naturalnie droższe od tych standardowych lub mniejszych formatów, co więcej sama wycena też zależy od wykorzystywanych materiałów podczas drukowania.